Nationaal Vakantie Forum

Informatie, tips en ervaringen over vakanties

Klik hier voor een overzicht van alle landen

LET OP!

Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd op deze site.
Vraag hier een gratis vakantie account aan.

Klik hier om je op deze site te registreren (gratis)

Tips: Frankrijk Vakantie Forum | Last minutes vakanties

Franse simkaart voor mobiele telefoon [Archief] - Nationaal Vakantie Forum

PDA

Bekijk de volledige versie : Franse simkaart voor mobiele telefoon

marijekoeman
09-06-07, 20:03
Hoi,

Komende zomer ga ik 8 weken werken in Frankrijk. Nu heb ik NL een abonnement voor mijn telefoon, maar hier buitenlandse kosten vallen buiten mijn bundel. Ik vroeg me af of het daarom niet verstandiger is om een franse simkaart te kopen. Ik heb daar alleen geen enkele ervaring mee, iemand hier wel?
Is het uberhaupt mogelijk en zo ja, welke simkaart moet ik kopen, waar (nl/frankrijk?) en hoe duur is dat ongeveer?

Alvast bedankt!

groeten marije

Wouter v. Kuijk
10-06-07, 01:20
Dit wil ik ook graag weten.

Wouter v. Kuijk

Ancksunamun
10-06-07, 23:25
HAAJ

Het is mogelijk om een Franse simkaart te kopen als je eigen toestel simlockvrij is. Een franse simkaart kost ongeveer 30 euro, maar dat kan nog verschillen per provider... Ik heb zelf een simkaart van Orange FR en geeft een prima dekking in heel Frankrijk

Wouter v. Kuijk
28-06-07, 15:33
Hey,

Super bedankt. Orange FR dus... Nou ben ik niet zo'n technisch figuur en heb ook totaal niet veel verstand van mobiele telefoons. Maar als je een franse simkaart koopt, heb je dan ook een ander telefoonnummer? Ik dacht van wel, maar voor de zekerheid... En hoe zie je of je telefoom simlockvrij is?

Dank je,
Wouter v. Kuijk

Ancksunamun
29-06-07, 11:14
Je krijgt een frans telefoonnummer als je een Franse simkaart neemt. Om te weten of je telefoon simlockvrij is kan je het beste even langs een telefoonzaak gaan en daar even vragen of je telefoon simlock vrij is.....

Wouter v. Kuijk
01-07-07, 19:11
Hoi,

M'n toestel is simlockvrij ben ik inmiddels te weten gekomen. Maar ik kan met mijn mobiel ook netwerken kiezen... haalt dat wat uit qua telefoonkosten in Frankrijk?

Wouter v. Kuijk

Ancksunamun
02-07-07, 19:40
Met een NL nummer??? Nee dan niet echt...
Met een Frans nummer waarschijnlijk wel maar ik kan je wel zeggen dat mobiel bellen in Frankrijk pittig kostbaar is ... misschien is het wel een idee om de verschillende providers (Orange FR, Bougtel, etc) naast elkaar te leggen.

Nu weet ik dat je bij Orange bij een prepaidkaart kan instellen wat voor soort tarieven je wilt. Dus bv. een tarief voor alles of bijvoorbeeld savonds goedkoop bellen en overdag duurder. dit hangt dus af van je eigen belgedrag..... :zon:

denisetesselaar
09-07-07, 14:11
Als ik jouw was zou ik zoieso een Fr simkaart aanschaffen.
Ik ben een aantal dagen geleden naar Parijs geweest voor 1 weekje en mijn telefoonrekening was 125 euro, en dan heb ik helemaal nog niet zo gek veel gebeld.
Mijn NL provider is van HI en met HI krijg je op Bougtel 40% korting, maar zoals je ziet... mijn telefoonrekening is vooralsnog behoorlijk hoog! Binnenkort ga ik ook voor een aantal weken/maanden naar Parijs om te werken en voor mij is de keus makkelijk gemaakt... een FR simkaart, want wil niet weer voor verrassingen komen te staan.
Je kan met je NL provider wel een Fr provider kiezen, maar de kosten blijven voor de NL provider, de Fr provider is alleen een ondersteuning.

Mae
27-03-09, 03:28
Sorry beetje oud topic..

Als je langere tijd in Frankrijk blijft en je moet ook lokaal bellen, is het aan te raden een Franse sim-kaart aan te schaffen. Je kunt dan ook gebeld worden vanuit NL (dan zitten er voor jou geen kosten aanvast, alleen voor de beller in NL).

Het is wel zo dat je betaalt voor de sim-kaart zelf (in NL is het vaak zo dat je een sim-kaart koopt van 10 euro met 10 euro beltegoed). Kosten zijn inderdaad circa 30 euro.

Let op, want je beltegoed is maar kort houdbaar. Als je bijv 10 euro beltegoed koopt, is dit circa een week geldig. Pas als je 20 of 30 euro aan beltegoed koopt, is dit een maand tot 3 maanden geldig.

Uiteindelijk is dit dus nog vrij prijzig. Ik vroeg me af of er providers zijn waarbij je niet of nauwelijks betaalt voor je sim-kaart, en waarbij je beltegoed langer houdbaar is. Iemand hier ervaring mee?

cowboy_1
02-04-09, 13:49
Beste,

Een franse simcard zou ik niet zo direct aan raden, je kan het doen, maar als je kan roamen met je gsm toestel, doe het dan gewoon, gsm netwerk providers, hebben namelijk een aantal mede werkende providers in frankrijk. indien je nu een vodafone hebt, ben je het best gesteld, als je een internationaal abonnement hebt, of een prepaid card, die kan je dan zelf herladen naar wens, of volgens je behoefte, sms, is blijkbaar duurder dan gesprek, hou daar rekening mee.:wereld:

Edoos
05-04-09, 12:50
Het kan ook handig zijn anderen van je franse nummer (franse simkaart) op de hoogte te brengen en/of hen te wijzen op de mogelijkheid goedkoop naar het buitenland te bellen via http://www.bel1649.nl/mobiel.php

Dat bespaart iedereen een hoop onnodige kosten.

hekoopman
06-04-09, 12:45
Ook ik ben binnenkort een langere periode in Frankrijk en ben van plan een Franse simkaart aan te schaffen, maar nu las ik dat je hiervoor een Frans paspoort nodig zou hebben? Weet iemand hier iets van?

dkort
19-04-09, 22:13
Ik herhaal even een eerdere reaktie, want die klopt helemaal:
Als je langere tijd in Frankrijk blijft en je moet ook lokaal bellen, is het aan te raden een Franse sim-kaart aan te schaffen. Je kunt dan ook gebeld worden vanuit NL (dan zitten er voor jou geen kosten aanvast, alleen voor de beller in NL).
Het is wel zo dat je betaalt voor de sim-kaart zelf (in NL is het vaak zo dat je een sim-kaart koopt van 10 euro met 10 euro beltegoed). Kosten zijn inderdaad circa 30 euro.
Let op, want je beltegoed is maar kort houdbaar. Als je bijv 10 euro beltegoed koopt, is dit circa een week geldig. Pas als je 20 of 30 euro aan beltegoed koopt, is dit een maand tot 3 maanden geldig.
Je hebt er beslist geen frans paspoort voor nodig, maar helaas kennen ze geen prepaid kaarten die onbeperkt houdbaar zijn.http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon9.gif
Incidenteel bellen naar het buitenland kun je dan het beste vanuit een telefooncel. Gebeld worden op je mobiele: kijk eens bij Vodafone voor de landenaanbieding: 1 euro per buitenlands gesprek plus de normale GSM kosten
Wanneer je zelf een vaste telefoonaansluiting regelt, neem dan FREE, dan kun je gratis naar o.a. Nederland bellen.