+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 10 van 12

Onderwerp: Vakantie in oktober tips gevraagd

mascha007
    Guest

Vakantie in oktober tips gevraagd

hoi,

wij (mijn man en ik) zijn door jarenlange verbouwingen eigenlijk nooit verder geweest dan weekendjes ardennen.

nu willen we in de herfstvakantie een weekje weg.

de reisgidsen zien er allemaal geweldig uit maar het is erg moeilijk om een keuze te maken.

wie heeft voor ons het perfecte vakantieland voor:

20/25 graden
    natuur/stadjes bekijken
    strand is leuk. zonaanbidden niet
    geen jongerenvakantie/discotheken etc
    restaurantjes en kroegjes vinden we erg leuk
    beetje winkelen

erikdr
    Guest

Re: vakantie in oktober tips gevraagd

Hoi Mascha,

In oktober zie je sowieso relatief weinig jongeren en discogangers, behalve in de échte discogebieden. Dus denk eens aan Madeira of Malta bijvoorbeeld, en dan in beide gevallen niet in hartje strand-district bij de haven gaan zitten maar iets verder van de kust met mooie uitzichten. Ook in de Portugese Algarve en de kustplaatsen ten westen van Lissabon zijn er genoeg opties.

Sukses,

-Erik> & [Sandya]

Carolina
    Guest

Re: Vakantie in oktober tips gevraagd

Beste Mascha!

Welkom op Wereldwijzer.nl!

Voor een weekje zou ik inderdaad denken aan het Middelandse Zee gebied. Andalusië, Spanje is heel aantrekkelijk in oktober. Zeker als je niet naar de kant van Torremolinos gaat, waar toch de meeste toeristen zitten.

Op Málaga gaan interessante, voordelige vluchten. Vanaf daar zou je een rondreis kunnen doen. Ook kan je vliegen op Jerez of Sevilla. Persoonlijk vind ik de Costa de la Luz erg mooi. Wil je liever in één stad blijven, dat kan ook. Zelf woon ik in Jerez de la Frontera, een leuke stad, waar je van alles kan doen, maar die ook redelijk centraal ligt voor bezoek aan andere steden.

Mocht je meer info willen, kun je altijd een berichtje sturen!
    Succes met de zoektocht naar een geschikte plek!

Liefs,
    Carolina

*Cynthia*
    Guest

De Algarve of Zuid-spanje zou ik persoonlijk aanraden. Malta en Madeira zijn eilanden waar toch wat meer wind staat waardoor het wat kouder aanvoelt. Tevens is Madeira mooier in het voorjaar omdat dan alles in bloei staat!!

graafvanessa
    Guest

Beste Mascha,

Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video's van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.

Groetjes,

Vanessa

mascha007
    Guest

bedankt voor jullie antwoorden! spanje heb ik zelf eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan. ik heb toch een beetje het "enge" Lioret de mar etc in mijn hoofd maar spanje is natuurlijk veel groter. ik ga eens rondneuzen! zeker die filmpjes lijken me interessant want van de reisgidsen worden we niet veel wijzer...

Carolina
    Guest

*grin* Spanje is inderdaad nogal wat groter dan alleen maar Lloret de mar.
    Gelukkig maar!!!

Houd ons op de hoogte van je beslissing. Ben trouwens wel benieuwd in welke richting je zelf dan zat te denken voor je vakantie.

Laurakemp
    Guest

Hoi,
    vorig jaar zijn we op kreta geweest eind Oktober, het weer was 20,25 graden. We waren in Malia hier was een mooi strand, niet zoveel toeristen ivm einde seizoen en je kon voldoende uitstapjes maken zowel met ov als met de auto. Denk aan Agios Nikolos (havenstadje) en met de boot naar Spinalonga varen (leprozeneiland)

groetjes Laura

m-aartt
    Guest

Ik ben afgelopen jaar naar Turkije geweest in oktober en dat was heerlijk. Er zijn genoeg dingen te bekijken, het is niet té warm (dus tussen de 20 en 25 graden) en het water in de zee is ook lekker warm. En het uitgaansleven is natuurlijk overal erg verschillend. Het is natuurlijk maar net welk gedeelte van Turkije je bezoekt.

Succes verder!

Redactie

Aangezien het nu oktober is vraag ik me af of Macha007 al iets geboekt heeft...?

...Mascha?

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Tips Antalya gevraagd!
    By John Esther in forum Turkije
    Reacties: 8
    Laatste Post: 12-03-08, 08:50
  2. tips gevraagd!!
    By tinetine in forum Ecuador Forum
    Reacties: 5
    Laatste Post: 04-03-08, 14:21