Problemen of vragen over vakantie? Plaats hier een bericht!

Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 60 van 113

Onderwerp: Reisgids Java (backpacken)

boomaap
    Guest

Re: Reisgids Java (backpacken)

Er zijn nog niet zo lang geleden meerdere mensen op Ambon tot levenslang veroordeeld wegens het bezit van een stuk textiel in de verkeerde kleuren.

Bule
    Guest

Citaat Origineel gepost door Maryono Bekijk Post
    PERIPLUS Ė Adventure Guides zijn de reisboeken die je zou ďmoetenĒ aanschaffen. Schaamteloos gekopieerd zonder een enkele bronvermelding door een van de grootste IndonesiŽ site van Nederland.

Toegegeven deze Java reisgids is ook al niet meer up to date, maar veel en veel beter te lezen dan alle LP boeken bij elkaar.

Volgens mij kun je die hele LP lezen op Indahnesia.com
    Helemaal overgeschreven.

akire
    Guest

Wat ik jammer vind, is dat een aantal reizigers bepaalde tips van anderen naar beneden halen, terwijl we alleen maar info willen hebben.

Bijv. Trotter of LP boek zijn goede boeken om er naast te hebben.
    Het backpacken is iets wat je ter plaatse zal moeten uitvogelen, maar de grote lijnen staan in het boekje, dus waarom zou je deze niet meenemen.

Uiteindelijk was de vraag of er een reisgids bestaat over Java en Bali, die bestaat dus.
    De trotter.

Mensen als jullie medereizigers wat tips willen geven, heel graag.
    Maar kraak niet andermans tips af, ze zullen het niet voor niets zeggen.
    Trouwens iedereen heeft een eigen smaak en dat is dus aan degene te bepalen of hij/zij er iets mee wil gaan doen of niet.

Bule
    Guest

Citaat Origineel gepost door akire Bekijk Post
    Wat ik jammer vind, is dat een aantal reizigers bepaalde tips van anderen naar beneden halen, terwijl we alleen maar info willen hebben.

Bijv. Trotter of LP boek zijn goede boeken om er naast te hebben.
    Het backpacken is iets wat je ter plaatse zal moeten uitvogelen, maar de grote lijnen staan in het boekje, dus waarom zou je deze niet meenemen.

Uiteindelijk was de vraag of er een reisgids bestaat over Java en Bali, die bestaat dus.
    De trotter.

Trouwens iedereen heeft een eigen smaak en dat is dus aan degene te bepalen of hij/zij er iets mee wil gaan doen of niet.
    Ik zie dat afkraken niet zo. Java is 4x zo groot als Nederland. en in hoeveel tijd wil je dat bacpacken?
    Ik lees hier alleen maar postings van redelijk ervaren mensen.

Neen, dan ik. Ik boek een hotelletje op Midden-Java en ga dat gedeelte eens verkennen met de plaatselijke gids aldaar. Misschien boek ik wel een dagtripje.
    Volgende keer (lees jaar) naar West java, dan Oost java.
    Niks reisgidsjes. Heb ik niet nodig. Alleen maar als naslagwerk, en zelfs dat nog niet eens
    Wanneer ik iets wil weten, post ik hier de vraag: tips voor een reis op Oost- Midden - West java?
    Ik wacht af en noteer deze. Ik ga toch niet discussieren over de inhoud van boeken?

Wandelen in die hete zon? Mij niet gezien?

Maryono, blijf maar lekker posten op jouw manier.
    Ik begrijp je volkomen.

Indesco
    Guest

Cool Re: Reisgids Java (backpacken)

Dank je wel Akire dat je de Trotter (recent juni 2008) ook aanbeveelt; heb net weer heel veel zitten lezen en je haalt er echt goede tips uit. En als je iets niet tegenkomt, dan is daar het forum voor.

Indesco

Bule
    Guest

Citaat Origineel gepost door boomaap Bekijk Post
    Trouwens op dat blog van Londoh sterft het van de tips voor dagjes uit in Midden Java, zie je geen toerist. Ketut heeft echter de link weggehaald. Die Londoh lag steeds te sijken tegen die Javaanse knuffelkakkerlak en die Bule456 een alias van Oyibo, moderator van de grootste Indonesische jat- en piksite van Nederland,

Highlights: Drie dagen regen in Jakarta, als de zon schijnt koolmonoxidevergiftiging, Bandung gasmasker mee, Borobudur, stel je voor dat je op een vrije dag komt, de Indonesiers zitten tot op de hoogste etages met hun rantang en tikar te piknikken, overal vullis. Scheermes (silet) in je tas, dompet, creditcard, vliegticket en camera pleitos. Voedselvergiftiging na het eten in een toeristenrestaurant vol health food. Herpes opgelopen na een snelle wip op Jl. Pasar Kembang, portemonnee was na afloop ook leeg, dus de reisverzekering gebeld. Ongevallen na een wip worden niet gedekt Meneer
    Hahahaha!
    Man, ik was ooit eens strontziek geweest. 1 week lang.
    Ik ben een gewoontemens, altijd terug naar datzelfde stekje.
    Van daaruit verkennen.

Ooit eens van Solo naar Oost-java gegaan. Negen uur plus nog wat met topsnelheid gereden. Drie keer gestopt gerust. Wat valt er te beleven op die tocht. Niks.
    Daar aangekomen. Drie dagen halfdood in mijn nest gelegen.
    Had al afgesproken met een visser om eens op volle zee te gaan met zijn boot. Niets van terechtgekomen.
    Vandaaruit - Oost java naar Denpasar. 6 uur topsnelheid, voor wat het waard is.
    Een stop om te eten.
    Half dood kwam ik aan.

Ik ben geen avonturier, backpacker. Neen ik blijf lekker 4 weken op 1 stekje en dat is mijn centrale basis voor mijn uitstapjes.
    Lekker rustig aan. Een warungkje hier, een fotokiekje daar.
    Naik dokar met een kuda dat voor je neus scheit. Zalig.
    Niet dat gesjouw in die brandende hitte. Niets voor mij.

In Indonesie maak je de gekste dingen mee. Sta je voor de grootste verrassingen.
    Geen zin om dat in een boekje op te zoeken.
    Wat komt dat komt.

Soms heb ik het idee dat mensen hier posten om alleen maar aan iedereen te verkondigen dat ze naar indonesie gaan.
    Nou zulk wereldnieuws is dat ook weer niet hoor.
    Anderen stellen zich op als de betweter.

Vandaar dat enkelen zich hierover druk maken.

surya atmadja
    Guest

Dat is ook zo .
    Iedere reizigers heeft zijn eigen doelen en middelen.
    De ene vindt strand , zee het toppunt van vakantie, bij de andere staat cultuur of natuur op de 1ste plaats.

Ik vertel mijn eigen ervaringen zoals ik het beleefd heb , en geef het door op delen waarvan ik denk dat anderen iets aan hebben .

Ondanks dat ik al tig keren geweest ben op Java in de afgelopen 30 jaren en ihb West Java en Jakarta e.o zie ik nog steeds nieuwe zaken en tips die ingebracht zijn door andere reizigers.
    Sommige inbreng kan ik ook best gebruiken .

Je schreef :Het backpacken is iets wat je ter plaatse zal moeten uitvogelen, maar de grote lijnen staan in het boekje, dus waarom zou je deze niet meenemen.

Zou ik ook doen , je gaat toch niet het wiel weer zelf gaan uitvinden.

boomaap
    Guest

Je wilt alleen maar tips naar eigen smaak, aardbeienvanille misschien, met of zonder chocola?

Ja dat is moeilijk want ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. En in deze avidŰme vliegen er van zeer gevarieerde pluimage rond, kolibries, rijstepikkertjes, lories en kaketoes en ook een neushoornvogel. Helaas schijnt de zon niet dag en nacht. Straks ben je aan het backpacken op het overvolle Java tussen de hopen vuilnis gestort door de 120 miljoen inwoners van dat eiland die zich geen vuilnisbak kunnen veroorloven. Dan ga je vast sommigen hier verwijten dat dit nooit verteld is. Nee zo werkt het niet. Informatie moet compleet zijn. Die compleetheid is hier aardig te vinden. Berichtgeving die je niet aanstaat lees je toch gewoon niet, punt...uit. Overigens de leukste vakantie is naar de hemel, daar is alles OK.

Bule
    Guest

Citaat Origineel gepost door boomaap Bekijk Post
    Je wilt alleen maar tips naar eigen smaak, aardbeienvanille misschien, met of zonder chocola?

Ja dat is moeilijk want ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. En in deze avidŰme vliegen er van zeer gevarieerde pluimage rond, kolibries, rijstepikkertjes, lories en kaketoes en ook een neushoornvogel. Helaas schijnt de zon niet dag en nacht. Straks ben je aan het backpacken op het overvolle Java tussen de hopen vuilnis gestort door de 120 miljoen inwoners van dat eiland die zich geen vuilnisbak kunnen veroorloven. Dan ga je vast sommigen hier verwijten dat dit nooit verteld is. Nee zo werkt het niet. Informatie moet compleet zijn. Die compleetheid is hier aardig te vinden. Overigens berichtgeving die je niet aanstaat lees je toch gewoon niet, punt...uit. Overigens de leukste vakantie is naar de hemel, daar is alles OK.
    Iyah

Informasi harus BAL

Benar
    Akurat
    Lengkap

Een beetje Indonesisch leren kan ook geen kwaad, toch?

Indesco
    Guest

Cool Re: Reisgids Java (backpacken)

Meneer Boomaap, bent u dan de neushoornvogel ? Ik kan Akire niet helemaal ongelijk geven, maar ja, het is eigenlijk al zo vaak gezegd ............. en tuurlijk, als je het niet wilt lezen, moet je dat ook niet doen, maar ik kan mij voorstellen dat als je iets vraagt en jullie zitten onderling ruzie te maken, betweterig te zijn en te sijken, dan is dat voor een backpacker, toerist e.d. niet leuk ............ wanneer leren jullie het nu eens ?

Meneer Boomaap, heeft u voor mij al uit kunnen zoeken waar de gitarenfabriek precies zit ......... stond niet in de reisgids (hihihihi, voordat ik op mijn sodemieter krijg dat het niets met het onderwerp te maken heeft). Zal ik daarnaast ook een kop thee/koffie o.i.d. bij u komen drinken als we in Solo zijn beland of spreken we ergens af (samen met mijn vriend natuurlijk wel, want die wil ook nog naar die gitarenfabriek. Nou, ik hoor het wel.

Groetjes, Indesco

Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. 3 weken Backpacken Samatra-Java-Bali
    By vrolijkkie in forum IndonesiŽ Reiscafť
    Reacties: 4
    Laatste Post: 12-02-09, 02:18
  2. reisgids
    By Caroke in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 0
    Laatste Post: 05-04-08, 19:48
  3. Reacties: 12