Geachte forumleden,

Door middel van dit bericht wil ik graag de aandacht vragen voor een nieuw vakantieconcept wat ik op dit moment aan het onderzoeken ben. Voordat ik er echter in wil investeren, wil ik weten of mijn idee is haalbaar. Ik wil jullie daarom vragen om kort deel te nemen aan mijn onderzoek, het zal niet meer dan 2 minuten van je tijd opeisen. De link zal ik onderaan dit bericht posten.

Mijn idee heet voorlopig het Children Education Center (CEC), een georganiseerde en begeleide attractie voor kinderen vanaf 6 tot en met 14 jaar waarin zij zelfstandig spelenderwijs leren over de cultuur van Nederland. De ouders van de kinderen doen hier niet aan mee.

Het doel van het CEC is om ouders gedurende vakanties en dagjes uit een voorziening te bieden waar zij gedurende een dagdeel hun kinderen achter kunnen laten, zodat ze iets voor henzelf kunnen gaan doen.

Een voorbeeld hiervan kan zijn dat kinderen leren hoe zij zelf een windmolen op Zonne-energie kunnen bouwen of leren hoe zij een sluis kan bedienen, terwijl hun ouders een ochtend of middag relaxen in de sauna. Het thema van ieder CEC wordt aangepast aan de regio. In Zeeland zal er bijvoorbeeld aandacht besteed worden aan de Deltawerken, terwijl er in Drenthe aandacht besteed zal worden aan de hunebedden.

Het CEC wil zich met name richten op vakantieparken en campings in Nederland.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de ontwikkeling van mijn idee, alle tips en suggesties zijn vanzelfsprekend welkom. De link om deel te nemen aan mijn onderzoek (duurt niet langer dan 2 minuten!) staat hieronder:

http://www.thesistools.com/web/?id=189672

Met vriendelijke groet,
Ontwikkelaar Children Education Center