+ Reageer op onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Waar ben jij als au pair geweest of wil je naar toe?

Waar ben jij als au pair geweest of wil je naar toe?

Deze zomer heb ik mijn vwo afgerond en wil ik een jaar aan de slag als au pair in het buitenland. Om me vast voor te bereiden vroeg ik me af waar jullie ooit als zijn geweest of waar jullie graag als au pair zouden willen werken.

Ik ben vooral benieuwd waarom jullie voor een familie / zorgvrager in een bepaald land hebben gekozen.

Re: Waar ben jij als au pair geweest of wil je naar toe?

Helaas geen reacties. Maar ik ben nog steeds opzoek naar ervaringen en daarnaast druk op zoek naar het vinden van de beste plek waar ik mij als au pair kan gaan aanbieden. Gelukkig heb ik nog even de tijd, maar het lijkt mij prettig om hierover wat meningen en ervaringen te horen van au pairs die al eens naar het buitenland zijn vertrokken. Dank jullie wel!

Re: Waar ben jij als au pair geweest of wil je naar toe?

Hoi Anne,

Ik heb als Au pair in London gewerkt! Een super leuke tijd, maar ik heb dan ook wel geluk gehad want veel andere Au pairs hadden slechte verhalen. Zorg dus dat je goed voorbereid bent en dat je over een aantal zaken nadenkt. Ik heb zelf voor London gekozen omdat er ten eerste Engels gesproken wordt en ik dit zelf ook goed spreek en daarnaast heb je geen visum of wat dan ook nodig om hier te werken en te wonen. En vrienden en familie kunnen je ook makkelijk komen bezoeken, maar ik kan ook begrijpen dat je het misschien alleen maar leuk vind als ze je enkel een ansichtkaartje kunnen sturen . Het enige nadeel van London is, is dat er veel toeristen zijn en dat bijna iedereen die hier woont er maar voor een bepaalde tijd is wat vrienden maken een stuk lastiger maakt. Als je verder weg wilt bedenk dan goed dat je een visum nodig hebt en dat er tijd nodig is om dat aan te vragen. Ik weet dat er voor Australië een au pairs programma bestaat en voor Amerika is dit zelfs verplicht. Ik denk dat het land zelf niet zoveel uitmaakt voor de ervaring. Bedenk gewoon zelf waar je naartoe wilt en ga daarna opzoek naar een leuk gezin om voor te werken. Zorg ervoor dat ze je niet enorm veel laten werken (maak hierover goede afspraken) want uiteindelijk ben je niet in een ander land om alleen maar te werken, maar wil je er neem ik aan ook wat van zien En daarnaast is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je een eigen slaapkamer hebt (ik heb verhalen gehoord over Au pairs die hun kamer met het kind moesten delen!!!) en misschien zelfs een eigen badkamer (Ik had zelf een kamer+badkamer). Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!

+ Reageer op onderwerp

Soortgelijke onderwerpen

1. Gezocht: jongeren die een jaar naar het buitenland gaan/zijn geweest
    By Diederik Verdult in forum Het Vakantiecafé
    Reacties: 2
    Laatste Post: 24-10-08, 16:15
  2. Au-pair maar waar?
    By dripping10 in forum Filippijnen Forum
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-08-08, 18:54
  3. waar naar toe?
    By sonjaahw in forum Rondreizen Thailand
    Reacties: 0
    Laatste Post: 29-03-08, 15:45
  4. waar naar toe?
    By vjosine in forum Indonesië Reiscafé
    Reacties: 1
    Laatste Post: 21-02-08, 19:42
  5. Wie is er al eens naar hotel Caribbean World Djerba geweest?
    By claudia75 in forum Ervaringen met hotels op Djerba
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-01-08, 09:59

Posting Regels